pondělí 7. května 2012

Star Trek Deck Building Game

Na kartičkové hry moc nejsem. Kdysi jsem sbírala a hrála Stargate kartičky, ale nakupování, kombinování, stavění balíků, to mě nějak nebralo. Plus nejsem zrovna největší fanda Star Treku, takže mi většina jmen naprosto nic neříká. I přesto jsem se odhodlala si Star Trek Deck Building zahrát a musím přiznat, je to docela zábava.

Hra je vhodná pro 2 - 5 hráčů a může být kooperační i kompetitivní. Můžete buď plnit mise, sbírat body a válčit s ostatními hráči, nebo se spojit proti společnému nepříteli - Borgům. Mě osobně víc zaujala kooperační varianta, protože je svižnější, všichni hrají v jednu chvíli a člověk se nemusí tolik bát, že udělá na začátku nějakou blbost, kvůli které pak bude zbytek hry outsiderem.

Bohužel pravidla jsou napsaná velmi vágně. Tvůrci počítali s tím, že kdo zná hry podobného typu, sám si mechanismy domyslí. Kdo nezná, má prostě smůlu. Cokoli konkrétního v nich dohledat je nadlidský úkol a prvních pár her je hodně dlouhých, hodně zmatených a hodně "munchkin". Když si ale princip trochu osaháte a se spoluhráči se dohodnete "odtěď budem tuhle situaci řešit tak a tak", je to už jiný kafčo.

Tak jako tak si budete muset na Star Trek vyhradit dvě až tři hodinky času, ale s přibývajícími herními zkušenostmi si je budete čím dál víc užívat. Grafika je moc pěkná, síly vyvážené a rozšíření samostatně hratelné. Doporučuju ale spíš ST nadšencům a znalcům, není to žádná rodinná oddychovka. Je potřeba plánovat, počítat, přemýšlet. Ale je to zábava!

BoardGame Geek

Žádné komentáře: